Hoe ondernemers Mona, Christel en Madelon samen een verbindend platform oprichtten, met speciale aandacht voor vrouwelijke zzp’ers.

Met de regeling Samenwerking & Schaalvoordelen gaf Oog voor Impuls een flinke boost aan samenwerkingen in de culturele en creatieve sector. Het idee: samen sta je sterker en kun je efficiënter werken. Bijvoorbeeld door kosten te delen. In totaal werden 149 aanvragen goedgekeurd. Zo hebben heel wat mooie plannen een vliegende start gekregen. Tijd om aanvragers aan het woord te laten over hun inspirerende initiatieven! Vandaag aan de beurt: presentatie- en podiumcoach Mona Schuitemaker.
Eén centrale plek voor live netwerkevenementen
Netwerk Agenda Nederland is opgericht door Mona Schuitemaker, Christel Verbiesen en Madelon Rijkers. Zij hebben ieder hun eigen beroepspraktijk. Mona als presentatie- en podiumcoach, Christel als marketingstrateeg voor ondernemers en Madelon als businesscoach voor vrouwelijke ondernemers. Zij zagen alle drie een duidelijke behoefte bij zzp’ers: één centrale plek voor live netwerk-events én de mogelijkheid om eigen events te promoten.
“Wij waren bezig om een nieuw platform te starten met z’n drieën, omdat wij wilden inspelen op een grote behoefte bij vooral creatieve ondernemers. Dankzij de regeling konden wij het meteen professioneel aanpakken. We bouwden een website met zoekfilters, promootten onze leden actief én hadden bij de lancering al 200 leden. We staan meteen op de kaart met Netwerk Agenda Nederland als hét platform voor live netwerk-events,” vertelt Mona.
Op Netwerk Agenda Nederland vinden zzp’ers een overzicht van live netwerk-events vanaf vier personen in Nederland én in België. Zoals trainingen, workshops, borrels en lunches. Zonder netwerk-events was er trouwens geen Netwerk Agenda geweest. Daar hebben Mona, Christel en Madelon elkaar namelijk leren kennen.
Aandacht voor vrouwelijke zzp’ers
De bijdrage vanuit Samenwerking & Schaalvoordelen werd ingezet voor praktische zaken, zoals het inrichten van een mailsysteem, kosten voor de website en juridisch en financieel advies. Maar er werd ook ledenonderzoek gedaan en een marktonderzoek onder vrouwelijke zzp’ers. Mona, Madelon en Christel willen voor deze doelgroep de drempel verlagen om te gaan netwerken. Netwerk-events gericht op vrouwelijke zzp’ers staan dan ook regelmatig op de agenda. Daarnaast biedt de website een overzicht van netwerkclubs, waarbij vrouwennetwerken zeker niet ontbreken.
Nieuwsgierig naar Netwerk Agenda Nederland? Zoek of promoot hier live netwerk-events:
netwerkagendanederland.nl
Foto: Mona Schuitemaker
